Kokeillaan sosiaalisen median vaikutusta lääkärikeskus Mehiläisen toimintaan. Pyydän boikotoimaan tätä yritystä kunnes suostuvat ottamaan takaisin töihin psykologi Aku Kopakkalan.
.
.
.
Taustatietoa: Eilen (2.6.2014) sosiaaliseen mediaan (Facebook, Twitter yms.) levisi tieto, että lääkärikeskus Mehiläisen psykologi ja kuntoutusjohtaja Aku Kopakkala oli saanut potkut esiinnyttyään Ylen MOT-ohjelmassa, jossa keskusteltiin masennuslääkkeistä. Kopakkalan hyvin maltillisten lausuntojen ydinviesti oli, että masennuslääkkeistä harvoin on hyötyä ja niiden tehosta pitäisi saada rehellinen tieto esiin ja niitä pitäisi tutkia rehellisin keinoin.
Psykologi Aku Kopakkala on tehnyt harvinaisen rohkean asian: hän on tuonut julkiseen keskusteluun sen voiko lääkäri, psykologi, terveydenhoidon ammattilainen puhua julkisuudessa muistakin lähtökohdista kuin Käypä hoito -suosituksiin pohjautuvasta tiedosta. Saako lääkäri puhua totta? Saako psykologi julkisesti epäillä esimerkiksi masennuslääkkeiden järkevyyttä?
Mitä mieltä olet suomalainen? Pistetäänkö Mehiläinen boikottiin?
Hyvä Tuomari
Totesit: ”Vaihtoehtona olisi voinut olla niinkin älytön juttu kuin entisaikojen yhteisöllisyys”
Mahdollisesti huomaamattasi totesit viisaasti eli yhteisöllisyys on älytön juttu… tarkoitan, että se rakentuu sydämen viisaudelle eikä mielen älykkyydelle.
Varmasti myös tiedostat matkan pituuden eli ei valtarakenteiden ja stressiyhteiskunnan rattaissa ole henkisiä voimavaroja edes ajatella yhteisöllisyyttä… puhumattakaan masentuneista.
Aito yhteisöllisyys voi rakentua vain itserakkauden oivaltaneiden varaan eli tulee kyetä näkemään ja tiedostamaan itsensä ensisijaisesti yksilönä, ei valtakoneiston rattaana.
Älykästä ystävällisyyttä on hyvä harjoittaa eli annan kuukausittain pienen rahasumman heikompiosaisten hyväksi… mutta se on vielä kaukana aidosta ystävyydestä.
Käsi ylös jokainen, joka kykenee kohtaamaan rauhallisin mielin toisen ihmisen vihatunteen… jos kykenet, sinussa on ainesta yhteisöllisyyteen.
TykkääTykkää
Pentti Hilkurin vastuuton kysymys:
Minkä vastuun Christer Sundqvist kantaa, jos hänen kirjoitusten perusteella joku jättää syömättä masennuslääkkeitä ja sen johdosta ajautuu itsemurhaan?
Masennuslääkkeet voivat aiheuttaa itsemurhia.
Lue käyttöohje.
Nimittäin:
”Suomen lääkelaitos ei suosittele SSRI-lääkkeisiin kuuluvaa Cipralexia alle 18-vuotiaille.
Lääkkeen käyttöohjeisiin liitetty varoitus toteaa seuraavaa: Itsetuhoisuutta (itsemurhayrityksiä ja itsemurha-ajatuksia) sekä vihamielisyyttä (pääasiassa aggressiota, vastustavaa käyttäytymistä ja vihaa) on havaittu kliinisissä tutkimuksissa useammin masennuslääkkeitä saaneilla lapsilla ja nuorilla kuin lumelääkettä saaneilla lapsilla ja nuorilla.”
Lähes kaikki koulusurmaajat ympäri maailman ovat syöneet masennuslääkkeitä. Niillä on pahoja haittavaikutuksia.
Tarkemmin täältä:
http://www.magneettimedia.com/masennuslaakkeet-ovat-yksi-syy-vakivaltaan/
Äläkä sano, että ei ole luotettavaa tekstiä, kun on julkaistu Magneettimediassa. Kysyn mikä kohta ei pidä paikkaansa.
Magneettimedia on käyttänyt lähteinä muun muassa Helsingin ja Savon Sanomaa… no hörhölehtiähän ne ovat.
TykkääTykkää
”Ammattilaisia täällä” kritisoi oikeutetusti:
”Itse sairastuin, tai diagnoosina oli 2000-luvun alussa burn-out ja siitä johtuva keskivaikea masennus. Liikaa töitä. Tämän totesi, onnekseni, iäkäs ja kokenut lääkäri. Taisi olla kolmas tai neljäs joka ymmärsi mistä kenkä puristaa.”
– Eli mikä meni vikaan? Stressihormonit (glukokortikoidit) tuhosivat kehoasi ja omannet geenimuunnoksen, joka masennukselle altistaa. Eikö oikea tapa olisi ollut se, että sinua estetään tekemästä liikaa töitä, eikä se, että kun sairastut, syöt pillereitä, jotka eivät korjaa alkuperäistä ongelmaasi?
”Väitän, että ilman SSRI-lääkkeitä en olisi tässä. Ehkäpä joku toinenkin olisi lähtenyt matkaani.”
– Hyvä niin, paitsi että lumelääkekin olisi voinut auttaa, jos uskoit pillerin parantavan. Taitaa edelleen olla niin, että pillerit tehoavat n. 40% ihmisistä. Sinä olet varmaan yksi tästä joukosta.
”En ole juoppo tai narkkari. Korkeakoulu käytynä ja Mensan mukaan älykäs ihminen.”
– Tällä ei ole merkitystä. Kuka tahansa voi sairastua. Tiedän usemmankin mensakollegan, joka on tappanut itsensä, ilman lääkkeitä ja lääkkeiden kanssa.
”Siitä huolimatta elämä sai yliotteen minusta. Syön yhä takaisinoton salpaajaa ja voin erittäin hyvin.”
– Tämä on positiivinen asia kannaltasi, mutta valitettavasti vahvistaa sitä, että olet pysyvästi rikki (terve ei lääkkeitä syö).
– Yhteiskunnan kannalta olisi tärkeämpää pohtia mikä sinut ajoi tilanteeseesi.
”Suomessa meitä on kymmeniä tai satojatuhansia jotka saavat todellista apua ko lääkkeistä. Te, jotka ette ole kokeneet sitä minkä minä olen, voisitteko ystävällisesti pitää turpanne kiinni. Teidän filosofointinne on lapsellista ja naurettavaa.”
– Mistä tiedät ettemme ole kokeneet samaa? Mistä tiedät, ettemme puhu omista kokemuksistamme?
TykkääTykkää
”Lenin”-nimimerkille jää luu käteen: kun ”me rikkaat”, joilla on sairauskuluvakuutus, kannetaankin rahamme vaikka Saksaan (joka on mahdollista tämän uuden lain myötä), taitaapi sairaalle Suomen kansalle jäädä rippeet käteen?
Yhtä kaikki, jos boikotoi Mehiläistä, on olemassa Terveystalo, Pulssi jne. muita yksityisiä.
Ei se tosin paljoa asioita muuta, koska yksityisellä on hyvin pitkälti samat heilurit lääkäreinä kuin julkisessa, mutta toimivat paremmin kun tietävät, ettei tutkimuksissa tarvitse säästellä.
TykkääTykkää
”Dhanesh” kysyy ”Käsi ylös jokainen, joka kykenee kohtaamaan rauhallisin mielin toisen ihmisen vihatunteen… jos kykenet, sinussa on ainesta yhteisöllisyyteen.”
– En rauhallisin mielin, myönnän provosoituvani kun tarpeeksi paljon tulee ”paskaa niskaan”, mutta vuosikymmenien harjoituksen myötä niskaani saa kyllä tulla aika paljon ”paskaa” ennen kuin kilahdan. Jos kilahdan, osaan kyllä pyytää anteeksikin.
Minun lähtökohtani on ollut pyrkiä ymmärtämään miksi ihminen käyttäytyy siten kuin hän käyttäytyy.
Konkreettisesti olen riitatilanteissa, etenkin töissä, mennyt ja halannut provokaattoria ja tilanne on lauennut siihen, että provokaattori on tajunnut riitelevänsä turhaan.
Sama toimii myös avioliitossakin. Jos tajuaa, miksi vaimo huutaa naama punaisena lattialle jääneestä roskasta, on lähtökohdat suhteen parantamiselle paremmat kuin se, että vetäisi pään täyteen ja alkaisi valittaa toisille miten hirveitä naiset ovat 🙂
Esimiehenä minun on ajat sitten pitänyt opetella miten yksilöt jaksavat parhaiten töissään. Poltettuani muutaman ihmisen pitkille sairauslomille, kiitos järjettömien tulostavoitteiden. Ymmärtäminen edellyttää, vaikka ei pitäisi, ihmismielen tuntemusta ja luottamuksellista dialogia alaisten kanssa.
Työterveyshuolto ei siihen kykene, vaikka työterveyshuollon primääritehtävä olisi nimenomaan estää sairauksien syntyminen.
Näin kirjoittelen n. 25 vuoden kokemuksella.
TykkääTykkää
Katsoin ohjelman. Hienoa että alemman tutkinnon suorittanut psykologinplanttu selittää farmakologiasta jota tuskin on edes opiskellut päivääkään ja jolla ei ole edes reseptinanto-oikeuksia. Ja lääketieteellisen koulutuksen suorittanut, psykiatriassa erikoistunut lääkäri joka on kaiken lisäksi professori, nyt yllättäen tietää vähemmän.
Hyvä että Mehiläinen potki pellolle. Olisi Aku voinut mennä ihan omia mielipiteitään kertomaan, kertomatta siitä missä on töissä lainkaan. Olisi siihen riittänyt että psykologi ja kuntoutusjohtaja. Miksi sotkea siihen työnantaja. Hakiko taustatukea organisaationsa nimellä, jotta saa uskottavuutta puuttuvalle pätevyydelleen.
Hyvä Mehiläinen!
TykkääTykkää
Osaat näymä kirjoittaa muttet ymmärrä kuulemaasi. Ei maininnut työnantajaansa.
TykkääTykkää
Jos haluaa boikotoida Mehiläistä, on logiikan nimissä syytä boikotoida myös muita lääkärikeskuksia sekä julkista terveydenhoitoa. Kaikki ne noudattavat samoja käypä hoito -suosituksia hoitaessaan asiakkaitaan.
Tervemenoa uskomushoitajille saamaan hoitoa.
TykkääTykkää
Rakas veljeni Dhanesh,
olet ainoa syy, miksi vielä kommentoin tässä ketjussa. Jälleen kerran pelko/viha-argumenttisi on lyömätön.
Olen elämäni aikana tuntenut/tavannut/yrittänyt ohjata/katsonut sivusta ihmisiä, jotka ovat menneet rikki. Olosuhteet em. asioista ovat liian pitkä tarina tässä selvitettäväksi. Olen nähnyt, kuinka mikään ei tehoa ja ihminen kuihtuu ja taantuu aloitekyvyttömäksi sänkyyn hoivattavaksi objektiksi. Sen kohtaamiseen ei järki riitä, mutta ei myöskään myötätunto tai puhtaista puhtain halu auttaa. Minut tekee vihaiseksi/pelokkaaksi ajatus, että lääkkeistä avun saaneiden mielipiteet tallotaan mitättömiksi sen rinnalla, että mieleltään terve ihminen päättää sairaan puolesta: Nyt otat vähän vitamiineja, lähdet lenkille ja lakkaat stressaamasta ja unohdat lääkkeet. Täällä on vallalla lääkevihamielisyys samoin kuin MOT-ohjelmassa. Hakemalla haettiin vikaa lääkityksestä. Asia ei saa olla niin mustavalkoinen ja ymmärrän hyvin, ettei kokonainen sairaala voi ilman tutkimustuloksia kyseenalaistaa kaikkea, mitä masennuksesta on opittu ja koettu. Se olisi epäeettistä.
Ihminen, joka parantuu vitamiineilla ja lenkilläkäynnillä, on löytänyt itsestään työkalun, jolla torjua sairaus. Se on kunnioitettavaa. Se tarkoittaa, että ko. ihmisellä on elämänmuutos edessä, jottei taas ajauduta ongelmiin. Tässä vaiheessa ihminen hallitsee vielä tekojaan ja ongelmiaan ja osaa toimia parhain päin.
Mutta: Enää ei saisi syyllistää lisää niitä ihmisiä, jotka turvautuvat lääkkeisiin ja saavat niistä avun. Mitä tehdä ihmiselle, joka ei välitä, onko elossa vai ei ja taantuu sänkyyn. Hän ei nouse lenkille, ei peseydy, ei syö, ei enää osaa hoitaa kotiaan tai itseään tai tehdä työtä. Olen nähnyt, että lääkkeistä on apua ja ihminen on kaivautunut entisenlaisena ylös sairaudestaan niiden avulla. En usko, että kukaan vakavan masennuksen tulokset nähnyt pystyy vakavasti sanomaan, että jätä lääkkeet pois.
Pelkään/vihaan ajatusta, että tästäkin asiasta tulee mustavalkoinen ja vallalla on sen jälkeen vain yksi totuus. Tässäkään asiassa ei ole olemassa absoluuttista totuutta. Tiedän vain sen, että sellaista kärsimystä, jota olen nähnyt, ei toivoisi kenellekään.
Veljeni Dhanesh, tiedän ja luotan siihen, että luet mielipiteeni etsien siitä hyvää ja ymmärrät sen erilaisuudessaankin haluksi vähentää ihmisen kokemaa kärsimystä. Näkemykseni on toki varmasti puutteellinen, mutta se on autenttinen palanen jostakin totuuden pikku osasta.
TykkääTykkää
Hyvä Tuomari
Niin, se ensimmäinen askelhan on ymmärtäminen, mutta juju on siinä ettei toisen ymmärtäminen vaan oman itsensä ymmärtäminen sillä lopulta tuo toinen on vain peili sinulle itsellesi, josta lopulta tulisi olla kiitollinen… häh… joo-o… sillä onhan se kiitollinen tunne jos on jo niin pitkälle edennyt ettei kenellekään enää kilahda… ja sitten sattuu kilahtamaan… syntyy ainutlaatuinen tunne ”ai nii joo, olinkin jo unohtanut miltä kilahdus tuntuu”.
Vihan ilmaisu on negatiivista liiketoiminnalle, ja siksi se on kiellettyä… ja siksi ihmiset kiireen keskellä stressaantuu… kunnes lopulta kilahtavat. Jessen touhut temppelissä ei saanut fariseuksia iloisiksi, häiritsihän hän hyvää liiketoimintaa… ristille jouti mokoma. Ihmiset patoavat vihaa yhä enemmän sisälleen vaikka mm. NSA:n avustuksella kaikin keinoin yritetään helpottaa taviksena olemista.
Missä mättää. Me haluamme ulkoisesti siloitellun maailmaan, ja henkistä väkivaltaa käyttäen inhimillisyys laitetaan purkkiin… ja jos nyt nuo kehoon purkitetut vihan tunteet alkavat oireilemaan tai räiskymään sinne tänne tuonne, ratkaisuna on lääkkeet seuraukseen, ja syy eli rakkauden puute jätetään hoitamatta, aina!
Veljeni Liike oli ärhäkkä ilmaisemaan tunteitaan, ja niin tunnut olevan sinäkin (veljeni) Tuomari. Vau, olet mennyt ja halannut… mahtijuttu, osaat ilmaista tunteita, vihaa, iloa ja surua. Siinä on aika hyviä eväitä pitää masennus loitolla, huutaa hieman aamuisin jos ei vaimolleen eikä koiralleen vaikka seinälle… kyllä se naapuri oppii ymmärtämään, kutsuu mukaan aamuhuudolle.
Huuto päivässä pitää lääkärin loitolla, ja samalla avaa hengityskanavatkin, keuhkot tykkää, sydän tykkää… ja seksikin sujuu kivammin huudon jälkeen eli muuta kuin kaikki huutamaan vihaansa!
No niin, tätähän ne maailmaa hallitsevat 80 henkilöä eivät harrasta, siis huutoa… muutoin kuin jos bisnekset eivät suju sillä se vaarantaa stressiyhteiskunnan perustan olla olemassa.
TykkääTykkää
Kiitos paljon valtavasta rohkeudesta Aku Kopakalle!
Tämä on varmasti suuri askel asioiden muuttumisessa ja ihmisten tietoisuuden lisäämisessä, vaikka muutos tapahtuukin vielä hitaasti.
Valitettavasti lääkefirmojen ahneus rahaan menee vielä toistaiseksi ihmisten hyvinvoinnin edelle. Mehiläisellekin näyttää yhteydet lääkefirmoihin olevan etusijalla. Suurin osa lääkäreistä tuskin tajuaa ollenkaan missä on mukana.
Monilla taitaa myös olla kokemuksia eri lääkkeiden sivuvaikutuksista ja hyvä, että tämä tapaus alkaa tuoda myös niitä julki. Minun kohdallani ainakaan lääkärit eivät koskaan ole olleet kiinnostuneita kuulemaan niistä ja sivuvaikutuksia on varmasti suuret määrät kokonaan tilastoimatta. Tarkoitan monenlaisia lääkkeitä, en pelkästään masennuslääkkeitä.
TykkääTykkää
Rakas sisareni Milana
Elän parasta aikaa tilannetta, jossa koen hylänneeni ulkomaille masentuneen ihmisen. Paljon tapahtui viime vuonna kuten sisareni kuolema keuhkosyöpään, ja minulla on päällä hoidettavia asioita, jotka pitävät minut kiinni täällä Suomessa… en tiedä mitä tehdä.
Totesit: ”mieleltään terve ihminen päättää sairaan puolesta: Nyt otat vähän vitamiineja, lähdet lenkille ja lakkaat stressaamasta ja unohdat lääkkeet”.
Kritiikkini ei ole kohdistettu lääkkeisiin, lääkäreihin eikä lopulta edes Mehiläiseen… vaan tuohon mitä veljemme Tuomari totesi stressiyhteiskunnastamme, ja sitä kuinka elämme peläten… kun pitäisi rakastaa.
En osaa sanoa miten ystäväni pitäisi toimia tuolla ulkomailla, ottaako lääkkeitä vaiko ei. Hän on kysynyt minulta tulisiko hänen ottaa lääkkeitä vai ei, en ole osannut vastata vain kuunnella ja kysyä miltä hänestä tuntuu. Häntä pelottaa alkaa ottamaan lääkkeitä.
Tiedostan, että paras lääke olisi rakkaus eli se, että minä menisin sinne, mutta en pääse. Se on leikkaava tunne sydämessä, ja tässä kohdassa minun on annettava myös itselleni myötätuntoa ja ymmärrystä, että minä jaksan jo pelkästään omien haasteideni kanssa.
TykkääTykkää
”Milana” kirjoitti mm.
”Ihminen, joka parantuu vitamiineilla ja lenkilläkäynnillä, on löytänyt itsestään työkalun, jolla torjua sairaus.”
– Eikö olisi fiksumpaa jos keskityttäisiin siihen mikä se työkalu tämän yksilön kohdalla on ollut ja opettaa se muillekin?
”Se tarkoittaa, että ko. ihmisellä on elämänmuutos edessä, jottei taas ajauduta ongelmiin.”
– Tämä on avainsanoma. Mikäli työ stressaa ja stressin (= stressihormonien) tuloksena ihminen masentuu, elämän muutos lähtee joko työn jättämisestä tai työtehtävien muutoksesta.
”Olen nähnyt, että lääkkeistä on apua ja ihminen on kaivautunut entisenlaisena ylös sairaudestaan niiden avulla. En usko, että kukaan vakavan masennuksen tulokset nähnyt pystyy vakavasti sanomaan, että jätä lääkkeet pois.”
Entäpä jos olisit syöttänyt sokeripillereitä ja väittänyt, että ne parantaa? Sillä paranee yhtä hyvin kuin sivuvaikutuksia sisältävillä lääkeaineilla.
Minä olen nähnyt muutaman masentuneen.
Toiset eivät saaneet apua lääkkeistä vaan psykoterapiasta, yksi meni ECT-hoitoon ja sai hetkellistä apua, toiset saivat apua lääkkeistä, ainakin joksikin aikaa ja toisilla masennus meni ohitse kuin itsekseen. Ruokavaliokin masennukseen vaikuttaa, joka karppaajien keskuudessa on testattu (mikä on jollain tapaa järkeenkäypää).
Muutama on juonut itsensä hengiltä, kun ovat turvautuneet viinaan masennuksen hoidossa.
Ihme kyllä, en tiedä ketään joka olisi tappanut itseään miedoilla huumeilla (dulla jne). Tietääkö kukaan muukaan?
Lopullinen pointti on kuitenkin se, että jos ihmisellä on geneettinen herkkyys masennukseen, pitää masennuksen puhkeamista estää kaikin tavoin. Se on yhteiskunnallinen ongelma, eikä sairastunutta siitä voi syyllistää. Muutenhan masennusta pitäisi käsitellä kuin lihavuutta, josta ihmistä syyllistetään omasta tilastaan.
TykkääTykkää
Siskoni Milana
Me kaikki olemme vajavaisia, niin sinä ja minä kuin veljemme Liike sekä kaikki ihmiset… ja vain rakkaus on kykenevä antamaan meille sellaisen perustan, joka avaa sydämemme elämälle ja toisillemme. Olet minulle rakas.
TykkääTykkää
Käypä Hoito -suositukset ovat sikäli hassuja, että niiden laatijoista melkein kaikilla on sidonnaisuuksia lääkefirmoihin. Millä mandaatilla just nämä tyypit saa laatia näitä lääkesyöntiä suosivia suosituksia? Suositukset tulee periaatteessa lääkefirmoilta kuten myös lääkärien täydennyskoulutus ja osittain myös koulutus.
Mitään ei saa kyseenalaistaa eikä mistään keskustella. Onko tässä pelissä mukana k:lla alkava kirosana, kysyi joku.
TykkääTykkää
Kävin allekirjoittamassa tämän adressin:
http://www.adressit.com/psykologi_aku_kopakkalan_saatava_sailyttaa_tyopaikkansa
TykkääTykkää
Tuomari:
’Entäpä jos olisit syöttänyt sokeripillereitä ja väittänyt, että ne parantaa? Sillä paranee yhtä hyvin kuin sivuvaikutuksia sisältävillä lääkeaineilla.’
’Lopullinen pointti on kuitenkin se, että jos ihmisellä on geneettinen herkkyys masennukseen, pitää masennuksen puhkeamista estää kaikin tavoin’.
Voi herrajestas sun kanssas! Toivon todella ettet toimi lääkärinä tai psykologina tai millään muotoa masentuneiden ihmisten kanssa. Tuollaiset diletantit tuhoavat lukemattoman määrän ihmisiä ja perheitä.
Et todellakaan ole kokenut niitä ensimmäistä paria viikkoa minkä SSRI:t tekevät olollesi. Tai ensimmäisiä kertoja kun yrität vähentää niiden käyttöä. Kun aivojen mekanismit ovat epäkunnossa, niitä ei placebolla korjailla.
Ja toisekseen, helvetistäkö tiedät kenellä on geneettinen herkkyys masennukseen. Selvitetäänkö se verikokeesta? Dna:sta? Tehdäänkö testi kaikille varalta? Ja miten estäisit masennuksen jos vaikkapa 6-vuotiaalla todetaan ko herkkyys?
Miksi tässä maassa syö lähes 10% ihmisistä ’masennuslääkkeitä’? Siksi että elämä on välillä aika kovaa. Avioerot, lopputilit, läheisten kuolemat, sairaudet, kiire, rahahuolet, nuoruuden + varhaiskeski-iän + keski-iän kriisit, eläkkeelle tyhjän päälle jäämiset. You name it. Toisen pään sisälle et näe vaikka repisit dna:n auki. Syötä siinä sitten kaverille placeboa ja toivo parasta.
TykkääTykkää
Rakas veljeni Dhanesh,
tunnen surua siitä, että olet joutunut kokemaan rakkaan ihmisen menetyksen. Toivon, että saat lohtua elämänkokemuksestasi ja kulkemallasi tiellä löytämästäsi viisaudesta. Rakkaus antakoon sinulle voimaa vaikeiden valintojen edessä.
Kerroit ystävästäsi, joka kysyy neuvoasi. Voit olla hänelle vain rehellinen jokaisessa vastauksessasi ja kertoa senkin, ettet osaa auttaa. Kukapa ei olisi joskus neuvoton uudessa tilanteessa. Toinen ihminen voi tehdä vain sen, mitä osaa ja jaksaa. Jaksaminen loppuu, jos ei ensin rakasta itseään ja omia tarpeitaan.
Stressiyhteiskunnassa mikään, mitä teemme tai osaamme ei ole tarpeeksi paljon. Eipä ole ihme, että ihmiset sairastuvat. Toivon, että jokainen mahdollisuus heidän parantamisekseen pidetään avoimena ja arvokkaana vaihtoehtona sairastunutta syyllistämättä.
Sinäkin, veljeni Dhanesh, olet minulle rakas. Kulje rakkaudessa, vaya con Díos.
TykkääTykkää
”Ammattilaisia täällä” provosoituu ja kirjoittelee:
”Et todellakaan ole kokenut niitä ensimmäistä paria viikkoa minkä SSRI:t tekevät olollesi.”
– Se kahden viikon delay tulee siitä, että kun serotoniinimäärä kasvaa (siksi, että serotoniinia pilkkovan entsyymin toiminta blokataan lääkkeellä), serotoniinireseptoreiden määrä vähenee vastaavasti (reseptorit ja hormonit etsivät koko ajan balanssia).
– Kun kerran olet koulutettu, ja osannet englantia, opettele perusasiat tästä videosta https://www.youtube.com/watch?v=NOAgplgTxfc
ja kohdasta 14:30 suurinpiirtein alkaa osio, jossa käsitellään välittäjäaineita.
”Tai ensimmäisiä kertoja kun yrität vähentää niiden käyttöä. Kun aivojen mekanismit ovat epäkunnossa, niitä ei placebolla korjailla.”
– Kyllä korjaillaan. Placebon tehokkuus on osoitettu monta kertaa yhtä hyväksi kuin masennuslääkkeiden. Hiilareiden vähentäminen ja eläinrasvat tuntuvat käytännössä vaikuttavan monelle edullisesti myös. Eikä ihme, sillä ”sokeroidut aivot” käyvät muutenkin ylikierroksilla (ja etenkin glukokortikoidien osalta sotkee asioita).
”Ja toisekseen, helvetistäkö tiedät kenellä on geneettinen herkkyys masennukseen. Selvitetäänkö se verikokeesta? Dna:sta?”
– Nimenomaan. Teetät muutaman kympin autosomitestin itsestäsi (syljestä) ja vertaat tuloksiasi näihin snippeihin http://snpedia.com/index.php/Depression
… ei ole rakettitiedettä.
”Tehdäänkö testi kaikille varalta? Ja miten estäisit masennuksen jos vaikkapa 6-vuotiaalla todetaan ko herkkyys?”
– Jos kerran isolla joukolla on kansakunnassa tämä geeni, niin silloin yhteiskuntaa pitää muuttaa siten, että se ei aktivoidu. Lapsen, etenkin alle 10v kohdalla vanhempien kuolema tiedetään laukaisevan masennuksen myöhemmällä iällä. Samoin koulukiusaamiset ja muut pitkään jatkuvat stressitilanteet.
”Miksi tässä maassa syö lähes 10% ihmisistä ’masennuslääkkeitä’? Siksi että elämä on välillä aika kovaa.”
– Mikä on kovaa? Miksi Intiassa ei ole masentuneita, vaikka ihmisraatoja on pitkin katuja ja elämä on muutenkin kurjaa? Tai Afrikassa, jossa ei ole edes ruokaa. Parantuisiko suomalainen masentunut jos hänet laitettaisiin kurjiin olosuhteisiin?
– Ennen oli tukiverkostot (oltiin yhteisöllisiä) joka tuki meitä vaikeina aikoina. Nykyisin tällaisia on havemmin. Rantaruotsalaisilla on tästä syystä huomattavasti vähemmän masennusta, koska heillä on perinteiset perhe-arvot kohdillaan.
”Toisen pään sisälle et näe vaikka repisit dna:n auki. Syötä siinä sitten kaverille placeboa ja toivo parasta.”
– DNA kertoo vain riskin. On eri asia aktivoituuko riskit vai ei. Eikö sinustakin olisi parempi, jos et olisi sairastunut?
– Vai oletko sitä mieltä, että aiheutit itse itsellesi sairauden ja se on sinulle ok? Vaihtoehtona se, että sinusta olisi pidetty huolta ja et olisi sairastunut.
TykkääTykkää
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/psykologi_aku_kopakkalan_saatava_sailyttaa_tyopaikkansa/
allekirjoittakaa adressi akun työpaikan takaisin saamisen puolesta!!!!
käykää tykkäämässä myös fb sivusta aku kopakkalan irtisanominen peruttava!
mehiläinen, HYI! jos ei potkut peruunnu boikotoin teitä lopun ikääni.
TykkääTykkää
Rakas siskoni Milana
Virtuaaliluostarimme elää sydämissämme. Veljemme Liike väsyi, ja halusi tässä kohtaan ainakin lopettaa täällä kommentoinnin. Hän toimi viisaasti itseään kuunnellen… aikamoista ilotulistustahan se välillä olikin vaan jossakin kohtaa me kaikki tarvitsemme aikaa itsellemme.
Sanasi koskettavat minua, otan ne vastaan sydämeeni.
Ei stressiyhteiskuntaa vastaan kannata taistella, ei siitä tule mitään… sama stressi… ei ei, vain hiljentymällä itseensä, hyväksymällä itsensä ja kuuntelemalla itseänsä ja omia tarpeitaan pääsee kiinni omaan todelliseen itseensä.
Omaan itseensä kun pääsee kiinni niin olemisen tila muuttuu rennoksi, mutta ensin on kohdattava itsensä… ja kuten olen aiemminkin sanonut, matka taivasten valtakuntaan käy helvetin kautta eli tutustu omiin helvetin maisemiisi ennen kuin ne tutustuttavat itsensä sinulle sinun vastustellessasi.
Väylä omiin helvetin maisemiin on omat tunteet ja keho. Mieli on ajatusrakenteita, ja hiljaisuus on takertumattomuutta ajatuksiin eli antaa ajatusten virrata… älä tee niille mitään, älä vastusta tai yritä muuttaa niitä… vain hymyile niille vaikka ei hymyilyttäisikään, yrittämättä.
Kiitos siskoni, läsnäolostasi kanssani.
TykkääTykkää
Tässä blogissa 10 prosenttia kansasta kannattaa pohjoiskorealaista politiikkaa. Mehiläisen Facebook-sivuille ei ole kuitenkaan kirjoitettu yhtään kannustavaa arvostelua – tyrmääviä arvosteluja on tullut ”huikea” määrä.
Voisiko joku käydä ihan omalla nimellään kirjoittamassa kannustavan arvostelun sinne, ettei taas tarvitse kertoa, että täällä riehuvat lääketeollisuuden palkkaamat sosiaalisen internetin pr-päälliköt, jotka kirjottelevat viestinsä Tor-verkon kautta ilman etunimi.sukunimi -tyyppistä sähköpostiosoitetta.
TykkääTykkää
Veljeni Tuomari
Kysyit: ”Miksi Intiassa ei ole masentuneita, vaikka ihmisraatoja on pitkin katuja ja elämä on muutenkin kurjaa? Tai Afrikassa, jossa ei ole edes ruokaa. Parantuisiko suomalainen masentunut jos hänet laitettaisiin kurjiin olosuhteisiin?”
Vastaus: Ei parantuisi.
Intia on köyhä maa, jossa jokapäiväinen ruoka on se juttu… ja veljellämme Jessellä on heille leivän lisäksi muutakin annettavaa eli toivoa paremmasta.
Suomi on rikas maa, ja suurimmalle osalle (sanon näin ettei kukaan eksy pointistani) arjen stressistä selviäminen on se juttu. Jessellä on vähemmän annettavaa meille kuin veljellämme Siddhartalla… siis Buddhalla.
Buddha oli alun alkujaan prinssi, joka sai suljetussa (isä halusi suojata poikansa kaikelta maailman ikävältä ja pahalta) linnassa kokea kaiken ihanuuden naisen sulosta kaikkeen mitä mieleen nyt juolahtaa. No, järkytys oli melkoinen kun linnan ulkopuolella vallitsikin kärsimys… ja eihän buddhalla ollut enää muuta mahkua kuin selvittää kärsimyksen perimmäinen syy.
Mitä hän oivalsi? Ei ole kärsimystä sillä mieli ei ole todellinen, vain takertumisemme saa mielemmme luulemaan mielen olevan todellinen, ja eihän se tästä uskostaan taistelutta luovu. Älä siis taistele, vain havainnoi mieltäsi.
No joo, tällasia aatoksia Jessestä ja Buddhasta. Kivoja velikultia.
Siis, ei suomalaisten kannata lähteä kärsimystään poistamaan Intiaan… turhaa stressin siirtoa paikasta toiseen, ja kärsimys ei katoa mihkään. Vain mielen hiljentyminen, taistelutta… todistamalla… hyväksyen olemassaolevaa… on rauha (ei saavutettavissa vaan) oivallettavissa. 😉
TykkääTykkää
Tämä tieto on olemassa:
Uutiset
Pfizerin toimitusjohtaja Ove Uljas siirtyy Mehiläisen Työelämäpalveluiden liiketoimintajohtajaksi 5.5.2014 lähtien
05.05.2014
Mehiläinen Oy:n Työelämäpalvelut-liiketoimintalinjan liiketoimintajohtajaksi ja Mehiläinen-konsernin johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 5.5.2014 lähtien KTM Ove Uljas. Uljas, 48, siirtyy Mehiläiseen Pfizer Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä. Hän on työskennellyt Pfizerilla yhteensä 13 vuotta, josta viimeiset 9 vuotta toimitusjohtajana ja sitä ennen talous-, kehitys- ja strategiajohtajana.
TykkääTykkää
jaa kuuluukohan margis tähän 10%:n joka pohjoiskorealaista, kaikki ovat tässäkin ketjussa samaa mieltä, tai no yli 90%:sti, ja jos joku nyt tai tulevaisuudessa ei ole samaa mieltä niin ovat lääketeollisuuden kätyreitä, niin vähintään, niin Margis ja kaverit ainakin väittää, tai no tietää.
SSRI lääkkeet aiheuttaa tai voivat aiheuttaa lapsille ja nuorille, niin ja tästä on mainittu ohjeissa. Muistaakseni joskus lapsuudessa jotain asperiinia 200 tai 400 mg lapsille max 1/4 tabletti, no jos nyt on burana 1000mg niin samaiselle lapselle ei varmaankaan anneta vastaavasti 200mg:lle ½ tablettia vaan no huomattavasti pienempi tabletti tai ostetaan 100 mg:n tabletteja.
p.s. niin kun täällä itkette mielisairaitten lääkityksen takia, eikö kannattaisi haukkua paria viime hallitusta, nehän on tainneet tehdä hienon päätöksen, vähennetään sairaspaikkoja avohoitoon, tarvetta vaativille hoitojonot, 3-6 kk, jos akuuttia tarvetta niin ehkä sitten, muutoin tabua poskeen ja aika 3 kk:n päähän tai kuten tähän erään tapaukseen, ilman näkemistä/ kuulemista 13-v:lle lääkkeitä, hoitaja oli varmaan oikeassa, tarvetta oli, mutta seuranta?.
p.s. Niin tämä eräs turmatapaus, jota magneettimediassa sivuttiin, lopetti lääkityksen ja tappoi sen jälkeen? tjaa lääkityskö tässä tapauksessa aiheutti jotain, vai lääkityksen lopetus?
p.s.s. niin lievät tapaukset -> niin aiemminhan 10 henkisessä perheessä oli kuuntelijoita + enot, tädit ja serkut. + työteko. Nyt pääseminen kuulemiseen kestää 4 seinän sisällä, sairkisella 3-6 kk:tta.
TykkääTykkää
Vaihtoehtoishoitoja ja poppamiehiä. Miksi MOT ei kerro, kuinka tupakan vastustajat huijaavat. Malboro-mies ei kuollut keuhkosyöpään.
Vakavasti: psykiatriassa vaihtoehtoishoidot ovat vaarallisia, koska potilaat ovat yhä enemmän avohoidossa. Kun joku tappaa itsensä uskomalla poppamiehiin, paska homma. Lääkityksen laiminlyönyt psykoosiin joutunut voi taas ampua sivullisia, kuten Albertinkadullla taannoin. Se on vielä paskempi homma.
TykkääTykkää
Kauppa käy.
Bisnestä tehdään pillereillä ja pillerien tekijöilläkin!
http://www.taloussanomat.fi/porssi/2014/05/26/pfizer-luovuttaa-astrazeneca-kaupoissa/20147418/170
TykkääTykkää
Saiko lääkäri Olli Sovijärvi potkut Mehiläisestä näillä kieppeillä vai loppuiko työsuhde? Sovijärvihän tunnetaan lääkärinä, jolla on käytössä muitakin keinoja kuin ylilääkitys. Hän perehtynyt ainakin ruokavaliohoitoon.
TykkääTykkää
”hekottaa” kysyi ”p.s. Niin tämä eräs turmatapaus, jota magneettimediassa sivuttiin, lopetti lääkityksen ja tappoi sen jälkeen? tjaa lääkityskö tässä tapauksessa aiheutti jotain, vai lääkityksen lopetus?”
Sekä että. Lääkitys sai aikaan välittäjäaineiden muutoksen ja kun lääkitys lopetettiin, meni aivokemia entistä enemmän sekaisin.
Ei tämä poikkea oikeastaan mitenkään siitä, että vedät känniputken ja kun lopetat viinan juonnin, tulee ”liskojen yö” ja ties mitä harhoja.
Toisin sanoen, jos et satu tappamaan ketään juodessasi, mutta krapulassa kyllä, pitäisikö jatkaa juomista?
TykkääTykkää
”cicero” kirjoitti ”Vakavasti: psykiatriassa vaihtoehtoishoidot ovat vaarallisia, koska potilaat ovat yhä enemmän avohoidossa. Kun joku tappaa itsensä uskomalla poppamiehiin, paska homma. Lääkityksen laiminlyönyt psykoosiin joutunut voi taas ampua sivullisia, kuten Albertinkadullla taannoin. Se on vielä paskempi homma.”
Avohoito on hyvä suuntaus, mutta tietysti lisää riskiä sivullisiin kohdistuviin vahingontekoihin. Tai sitten joku voi säilöä lapsiruumiita pakastimessaan (terve, töissäkäyvä ihminen).
Ainakin Kalle Achteen (kirja Psykoosi ja sen Hoito) mukaan psykoottisen ja suisidaalisen ihmisen erottaa siitä, että hän tuntee arvottomuuden tunnetta, anhedoniaa, syyllisyyttä ja hänellä on kuoleman suunnitelmia. Noin 80% henkirikoksista tehdään kännissä, mukaanlukien psykoosipotilaita.
Mikäli pohdit asiaa yhteiskunnan kannalta, yhteisöllisyydessä (vrt. entisaikojen torpat ja toisista välittäminen) tulisi tällainen ihminen esille ja aidosti välittämällä hänen ongelmansa voitaisiin ratkaista keskustelemalla, helpottamalla elämää jne. Siihen ei tarvita lääkkeitä ainakaa tässä mittakaavassa, mitä niitä nyt syödään.
Ennen naisille riitti hoidoksi vibraattori, kun kyse oli hysteriasta. Monikohan lääkäri määräisi naiselle tänä päivänä hoidoksi vibraattorin ostamista, jos diagnoosina olisi jokin hysteriaan viittaava?
TykkääTykkää
Joo, kun joku sanoo totuuden, heti laitetaan kengän kuva takapuoleen. Lääketehtailu on niin kovaa, ettei tällaisia oikestikin kylläkin totuuksia passaisi mennä sanomaan. Jokainen joka on syönyt SSRI-lääkkeitä tietää, etteivät ne ketään paranna!! Minut lihotettiin niillä 50 kiloa, vaikka oikea hoito olisi ollut saatavilla kun kukaan pässi ei vaan keksinyt sitä että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Tätä sotku lähemmäs 10 vuotta, tänä aikana söin ties mitä masennuslääkkeitä, ja en koskisi enää edes pitkällä tikulla niihin! Minusta on todella väärin, että joku irtisanotaan näin, siis lääkärit saa kovan palkkion myös itselleen jokaisesta kirjoitetusta lääkereseptistä!
Kaikki sen tietää, mutta silti tämä näyttää olevan tulenarka aihe. lääketehtailua suojellaan, kaikki pyörii RAHAN ympärillä.
ihan hirveää.
TykkääTykkää
Cicero kirjoitti:
”Malboro-mies ei kuollut keuhkosyöpään.”
”At least four Marlboro Men have died of smoking-related diseases”
http://www.latimes.com/nation/nationnow/la-na-nn-marlboro-men-20140127-story.html
”Suomessa kuolee vuosittain noin 5000–6000 ihmistä tupakoinnista johtuviin sairauksiin.”
http://www4.thl.fi/fi_FI/web/fi/aiheet/tietopaketit/tupakointi/tupakoimattomuuden_edistaminen
Mitä halusit kertoa tupakoinnista?
TykkääTykkää
Veljeni Tuomari
Totesit: ”Ennen naisille riitti hoidoksi vibraattori, kun kyse oli hysteriasta. Monikohan lääkäri määräisi naiselle tänä päivänä hoidoksi vibraattorin ostamista, jos diagnoosina olisi jokin hysteriaan viittaava?”
Oivallisesti todettu… ainut huono homma on ollut tuo sana hysteria, siinä kun on ’sairas’ sävy. Parempi termi voisi olla… hmmm… joo, kehoenergian epätasapaino, ja kehoa sitten (ei säädetä, liian insinöörimäistä… eikä hoideta, kuin kyse olisi sairaudesta) tasapainotetaan kehoenergian tasapainotussauvalla.
Lääketieteessä on liiiian vakava asenne asioihin, ja lääkärit ovat usein kuin poliitikkoja… tai inssejä. Vähän leikkimielisyyttä tohon hysteriahommaankin sillä leikkimielisyys itsessään on hoivaavaa, ja säästyy omassa elämässä turhilta rypyiltä kun ei tarvi olla koko ajan kulkea silmäkulmat kurtussa.
TykkääTykkää
Toveri Dhanesh kirjoitti:
”Lääketieteessä on liiiian vakava asenne asioihin”
Raha tuo kovuutta kuvioihin?
”Käräjäoikeus tuomitsi lääkejätin yli 16 miljoonan euron korvauksiin kolesterolilääkeriidassa, kertoo Helsingin Sanomat.”
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hs+pfizerin+maksettava+miljoonakorvaukset+suomessa/201406685449
TykkääTykkää
Hyvä Jussinpussi
All right, aloitetaan… siis raha tuo kovuutta kuvioihin?
Aloitetaan pehmeästi, kerropas kumpi on kova, Mehiläinen vai Kopakkala? Vai onko niin, että molemmat ovat pehmeitä, vain eri lailla pehmeitä?
Kutsuit minua toveriksi, kerropas nyt hieman sitten mikä on raha? Tuoko se yhteiskuntaan kovuutta vaiko pehmeyttä?
TykkääTykkää
niin, jussipussi, ilmesesti kyseinen lääke on hyvä mielestäsi joka tuolla Intiassa toumittiin?
TykkääTykkää
Onnittelut ”turpaduunarille”! – Sait runsaasti kommentteja, vaikka kirjoituksesi oli todella sekava.
TykkääTykkää
Hyvä Sumupuu
Sekavuus pistää ajattelemaan… vaan mehän tykätään valmiiksi pureskellusta tavarasta… riittää kun nielaisee — piip piip piip — ja kaikki on hyvin.
TykkääTykkää
Sumupuu: Jatka toki lukemista, en aina onnistu hyvissäkään pyrkimyksissäni tuottaa ymmärrettävää tekstiä. Sinä osaat niin taitavasti arvioida tuotantoani. Mahdat olla melkoinen sananikkari itse? Uusi Ruuneperi? Ehkä sinun pitäisi blogata? Ehkä jo teetkin sen?
Tulossa hurjia paljastuksia. Yritän selkeämpää viestintää jatkossa, mutta terveyssatiireistani en luovu. Ei tällä tavalla kirjoita kukaan muu kuin minä, katsos!
TykkääTykkää
Onnittelut T-D!
Kolmoisvoitto IL-blogissa, jollei dopingtesti muuta järjestystä.
Jatka valitsemallasi linjalla. Toki voit hieman lyhentää pisimpiä kirjoituksia ja tiivistää, mutta älä kirjoittele pelkästään Pihtiputaan mummoille ja hakkaraisille vaan sopivasti myös älymystö-opposition edustajille kuten Tuomarille.
TykkääTykkää
Vakavasti: psykiatriassa vaihtoehtoishoidot ovat vaarallisia, koska potilaat ovat yhä enemmän avohoidossa. Kun joku tappaa itsensä uskomalla poppamiehiin, paska homma. Lääkityksen laiminlyönyt psykoosiin joutunut voi taas ampua sivullisia, kuten Albertinkadullla taannoin. Se on vielä paskempi homma.
cicero
5.6.2014, klo 5.35
On kerrottu että kouluampujat söivät masennuslääkkeitä. Jos tämä pitää paikkansa, on arvioitava tilanne, sillä on kyse vakavasta asiasta.
TykkääTykkää
Hyvä kirjoitus. Asia, minkä CS halusi tuoda esille, selvisi kyllä.
Oikein mukava lukea tekstiä, jossa on asiaa sekä sopivia sana- ja asiakäänteitä.
Lukija saa itsekin miettiä, kun kaikkea ei sanota aivan suoraan.
Jos asia kiinnostaa ja omaa jonkinasteista taustanäkemystä, kuka tahansa selviää tekstistä.
Luen aina kyseisen herran (turpaduunarin) tekstit.
TykkääTykkää
Hyvä msrgis, ilmeisesti T-d duunasi toupingilla, kuten pelkäsit. Ehkä tämäkin toisintuu sopivilla kirjoituksilla sekä riittävillä klikkauksilla. Pääsee duunari toppiin.
TykkääTykkää
On tämä kyllä melkoista! Käsitellä julkisuudessa kriittisesti lääketeollista myyntikanavaa, käypähoitoa. Seurauksena välittömät potkut.
Olen tehnyt muutaman postauksen asiasta itsekin, ks. yst.: http://www.terapiapsykologi.fi/vapaa-maa-laaketeollisuuden-kritiikki/
Lääketeollisuus on niin herkkää bisnestä! Näin Suomessa 2014.
TykkääTykkää
Kiitos Jakim. Huomasin, että adressi psykologi Kopakkalan puolesta on kerännyt 1473 allekirjoitusta!
http://www.adressit.com/psykologi_aku_kopakkalan_saatava_sailyttaa_tyopaikkansa
TykkääTykkää
En usko, että julkisuuteen ilmoitettu syy on todellinen syy. Se on ehkä vain ainoa laillinen peruste irtisanomiselle.
Mielenkiintoista, että syntyy hurja kansalaisliike psykologin puolustamiseksi hyvin vähäisin taustatiedoin.
Mistä tiedämme tapauksen oikeat taustat? Entäpä jos hän onkin toiminut työssään epäeettisesti esim. antamalla työterveyshuollon puitteissa virheellisiä lausuntoja irtisanomiskierroksia pyörittävien firmojen ihmisistä tapaamatta heitä koskaan…? Entäpä jos kaikessa hiljaisuudessa hän on ikävien ja palkkasi bonuksena haluavien kollegojen antamassa valossa analysoinut sinua, Mehiläisen asiakas, täysin sinua tapaamatta, ja kohta tulee kutsu viimeiseen palaveriin…
TykkääTykkää
Hannu Lauerma on kirjassaan Hyvän kääntöpuoli haukkunut Kopakkalan oikein olan takaa: (Kirjassahan ei haukuttu voi vastata)
“Kliinisen psykiatrian niskaan on kaadettu muitakin lähes henkeäsalpaavia vääristelyjä. Psykologi Aku Kopakkala esitti vuonna 2012 Psykologi-lehdessä näennäisesti tieteellisiin viitteisiin perustuvia käsityksiään psykofarmakologiasta. Kirjoitukset olivat “eriskummallinen kudelma väärinymmärryksiä ja valtaisia, tosiasiat ohittavia päättelyloikkia, joiden tuloksena niin mieliala- kuin psykoosilääkkeetkin näyttäytyivät lähinnä haitallisina.”
”On erittäin hämmentävää, että psykologien ammattilehti Psykologia todella julkaisee Kopakkalan kirjoitusten kaltaista perusteetonta ja eriskummallista mustamaalausta ja pelottelua, jonka kaltaista löytyy lähinnä skientologien teksteistä.”
”En voi olla miettimättä, kuinka paljon leskiä ja orpoja Suomeen ilmaantui tyyten tarpeettomasti sen jälkeen kun Psykologi päästi irralleen itse itsensä asiantuntija-asemaan nostaneen harrastelijan, jolla ei ollut ainoatakaan tietokantoihin merkittyä tieteellistä julkaisua eikä edes psykofarmakologista koulutusta tai omittuun asiantuntijarooliin soveltuvaa työkokemusta -eikä liioin Valviran ammattihenkilörekisteristä löytyvää psykoterapeutin pätevyyttä, toimintaa psykoterapiakouluttajana kylläkin.”
Ehkä potkut ei siis tulleet ihan yllätyksenä? Vanha juttu närästi. Kun Kopakkala ei ole edes LÄÄKÄRI, pelkkä psykologi! Kirjoituksessa aistittavissa ihan pientä kuspäisyyttä. Sellaista lääkärin kokoista.
TykkääTykkää
Hyvä Maija Suomalainen
Totesit: ”Mistä tiedämme tapauksen oikeat taustat? Entäpä jos hän onkin toiminut työssään epäeettisesti esim. antamalla työterveyshuollon puitteissa virheellisiä lausuntoja irtisanomiskierroksia pyörittävien firmojen ihmisistä tapaamatta heitä koskaan…?”
Hoh hoijaa… onks kuulunut Mehiläisen ääntä… joo, hiljaista on —piip piip piip —
TykkääTykkää
Kun Googlella hakee nimellä Aku Kopakkala, saa seuraavan tiedon: ”Osa tuloksista on ehkä poistettu eurooppalaisen tietosuojalain nojalla.”
En ole aiemmin tuollaista nähnyt. Mitähän se tarkoittaa?
TykkääTykkää
Tällaisen selityksen sain yllämainittuun ilmiöön:
”Google joutuu mukautumaan eurooppalaiseen tietosuojalakiin, jonka mukaan henkilöllä on oikeus poistaa ”osumista” joitain tietoja. Tuo teksti tulee nykyään esille henkilöitä googlatessa. Se ei tarkoita että jotain olisi poistettu, vaan on yleisteksti.”
TykkääTykkää
niin hyvä kaikkitietävä blogisti.
Google ja tietoturva -> enää Google ei voi saada puhdasta tietoa tämän mainitsema eurooppa actin takia. Ilmeisesti tahdot ettei tätäkään eurooppa lakia ei olisi mennyt läpi. Niin tämän datan olisit voinut hakea
tai no kuka tietää.
TykkääTykkää